Reklámtervezés előadások

REKLÁM- ÉS MÉDIATERVEZÉS - PREZENTÁCIÓK

Navigátor (Tudnivalók)

A Reklám és Médiatervezés c. tárgy elméleti és gyakorlati előadásainak szerkezete, felépítése, sorrendje. Kötelező, ajánlott és javasolt irodalom. Fontosnak, célszerűnek és érdemesnek tartott online források. VIZSGAKÉRDÉSEK.

Frissítve: 2016. december

1. "Kedv-csináló"

Ki szereti a reklámot? A reklámmal kapcsolatos legfontosabb attitűdök a társadalomban és a szakmán belül. Reklámkerülés és reklámellenesség. Az elutasítás okai a kutatások alapján. Érvek és ellenérvek: a reklám gazdasági és kulturális befolyásoló ereje. Jó reklám, vagy hatékony reklám? Gagyi reklám? A webkorszak hatása és a fogyasztók megszólításának új világa. Elvárás a kurzus végén: legalább 20 módszer a reklámkerülés csökkentésére!!!

Frissítve: 2016.szeptember

2. Reklámélet Magyarországon

A hazai reklámipar helyzete és kilátásai. A reklámköltés mérete és alakulása. Politikai befolyás a médiapiacon. Árak, költségek, kampányfinanszírozás. REKLÁMTORTA 2015! A jövő évek reklámtortájának várható alakulása. Mennyi reklámot kell elviselnünk? A reklámipar szabályozása. A reklámadó és hatásai. Törvények és kódexek. A fejlődés irányai. „Játékosok a pályán: Ügynökségek. Szakmai szervezetek. Társ-szervezetek. Megmérettetés: versenyek, fesztiválok. Iskolák.

Frissítve: 2016. szeptember

3. A reklám alapjai. A marketingkommunikáció műfajai.

Egy sajátos kommunikációs forma. A rábeszélés (manipuláció) lehetőségei. Hirdetés, vagy reklám? Két alapfogalom: USP és UEP. Felismerési gyakorlatok: melyik milyen reklámozási forma? Direkt marketing, Product placement, Cause Related Marketing, Branded content... stb. A marketingkommunikációs eszközök öt nagy csoportja: Reklám. Sales Promotion. Direkt marketing. PR. Engagement marketing. Az integrált kommunikáció és a szinergia jelentősége. 

Frissítve: 2016. október

4. Változó világ. Tipping Points

Az információs- digitális- és média forradalom. Az új tér: virtuális- kiterjesztett- és másodlagos valóság. M.Gladwell: Tipping Points. Kis változások jelentős hatással, rövid idő alatt, vírusszerű terjedéssel. A web 3.0 és a megváltozott fogyasztói környezet. A Google, a Facebook, a YouTube, a Wikipédia és a LikedIn hatásai. A Big Data. Új realitások: a virtuális- a kiterjesztett- és a másodlagos valóság. Fordulópontok a kommunikációban, a médiában és a marketingben. A Gartner féle Hype Cycle . A mobilkommunikáció előretörése, az Always online generáció térnyerése. Az Inbound marketing megjelenése. Fordulópontok a kommunikáció, a média és a marketing világába.

Frissítve: 2016. október

5. A média forradalmai. Az "Új média" születése

A média változásai a reklámok szemszögéből. Korszakok: (Gutenberg, Marconi, McLuhan és a Digitális galaxis). A reklám és a média viszonya. Média torzítások, manipuláció. A negyedik hatalmi ág: „Te vagy az üzenet . A hagyományos média szerepének átalakulása. Lesz -e újság 2030-ban?  A NEW MEDIA megjelenése -  A közösségi média mindent átalakít! A One to Many és a Many to Many kommunikáció. A Social media vívmányai és hátulütői. A feltörekvő mobil média és az új kommunikációs világrend. Prince Ea.

Frissítve: 2016. október

5.a Médiaszabályozás

A médiaszabályozás terepei. (Jogi, gazdasági, etikai) Az önszabályozás. A Reklámtörvény és a Médiatörvény kiemelt reklám-vonatkozásai. A legfontosabb törvények, jogszabályok, kódexek. A Reklámetikai kódex irányai. A szakmai szabályozás fórumai. Az új reklámadó törvény, az adó mértékei. Speciális jogszabályok: szerzői jog, adatvédelem, tender kiírási alapelvek

Frissítve: 2016. október

5.b Médiakutatás. Televíziós és online mérőszámok

Televíziós nézettség-mérés. AMR és Share. A hatékonyság mérésének két módja. ROI. A médiatervezésnél szükséges mérőszámok. GRP, CPP. A reklám finomított hatékonysági mutatói (AFF. REACH, OTS, SOV) Az online reklám-hatékonyság mérésénél használt mutatók: (CPM, CPC, CPA, CPL) Online audit szoftverek.

Frissítve: 2016.november

6. A reklámeszközök gazdag tárháza

A reklámeszközök fája. A hagyományos felosztás ( A BTL és az ATL ágak, Online és Offline ágak) A new media fatörzs és ágai . (Internet és, digitális fejlesztések) Az új kommunikációs irányzatok lombkoronája: (Inbound és Outbound reklámok) A legújabb eszközrendszer családfája: (Paid, Owned, Earned kampányelemek.)

Innovatív reklámeszközök - napjaink újdonságai ( High tech, digitális megoldások, Interaktív, adaptív és bevonó eszközök, Wi-Fi és GPS alapú geolokációs újdonságok.) A reklámeszközök "megszólaltatása": A médiatervezés "zenéje".

Frissítve 2017. április

7. Online marketing kezdőknek és haladóknak

Az online reklámok öt kiemelkedő erénye. A viselkedés-alapú elérés lehetősége megváltoztatta a reklámot. Két feladat: TO FIND and BEING FOUND. Az online eszközök tárháza. A hirdetések fejlődése.  CPC, CPV, CPL, CPS.  Programatic  buying és Real Time Bidding. Digitális lábnyomaink három eredete: a cookie, a deep text és az adathalászat. Mit tud rólunk az internet? A "felejtéshez való jog". A reklámblokkolók szerepe. A SEO alapelvei. Mi a Page Rank és az Edge Rank? 

Frissítve: 2016. november

8. A modern integrált kommunikáció

Az elődök: A 360 fokos marketing és a szinergikus kommunikáció. Valamennyi üzenet összehangolása az imázs javítása érdekében. Mikor mit értettek integráció alatt? (ATL-BTL) (Reklám-PR) A klasszikus integráció (Old Spice és Mustafa) Offline és online integráció (Vatera Vera.)A  payed-owned-earned elemek integrációja (Pocak) Outbound és inbound integráció (Dove Bókkampány) Az integráció piramisa. Oktatófilm: "What is integrated communication?" (Saatchi and Saatchi) Az integráció piramisa.

Frissítve: 2016. november

9. A brand és a márkaépítés tudománya

A brandek és a trendek teremtenek rendet? A márka ismérvei. Funkciói. Fajtái. Arculat és attribútumok. A világ vezető márkái. Hazai márka-történelem. A márkaérték. Márkahűség. A márkaérték meghatározási módszerei. A márkaszemélyiség. A márka életgörbe - és a hosszú farok jelenség. A logó szerepe. Márka kiterjesztés. Márka eltérítés. Márka narratívák. Márka kooperáció. Szuperbrandek.

Frissítve: 2015. dec.

10. Szeretetmárkák. Emotional branding.

Brand like a friend . Emberi kapcsolatok a márkaszemélyiséggel: barátság, bizalom... Mi a szeretetmárka? Kevin Roberts: Lovemarks. Titokzatosság, érzékiség, intimitás, személyesség. Értelmen túli lojalitás. Generációs kapcsolatrendszerek (a Pepsi generáció). A márka és a szeretemárka közti különbségek felismerése.A szeretemárkák rangsora a világban és itthon. Szeretetmárkáink. A közösségi média szerepe: a like és a talking about . Toplisták, rajongói listák.Emotional branding: All you need is love . Az emocionális döntések neurológiai háttere. A Főút és a Mellékút. Ha nem szeretnek, nem vásárolnak tőled. A Starbucks módszer.Mivel lehet kiérdemelni a szeretetet? Klasszikus elemek: minőség, hűség, megbecsülés. Az új stratégiák: innováció, támogatás, felelősségvállalás. A CSR kommunikáció szerepe. Kiemelkedő példák.

Frissítve: 2016. április

11. Fogyasztói hatalomátvétel és a Consumer Generated Marketing

A fogyasztó hatalmának növekedése. Rábeszélőgép helyett visszabeszélőgép .UGC: User Generated Content. Az ellencsapások fórumai: kommentek, blogok, posztok, üzenőfalak, szavazások. Dave Caroll, a fogyasztói hatalomátvétel hírnöke. Shane esete a Samsunggal. Fogyasztói hatalom - fogyasztói ellenállás. A reklámeltérítés és fajtái. A hálózat öntörvényei. A Prosumer megjelenése. Milyen fogyasztó a prosumer? Hogyan kell megszólítani a prosumereket? Párbeszéd, partnerség, bevonás! ROM kampány - egy kiváló esettanulmány.

Frissítve 2016. márc.

12. A Bevonó marketing és szintjei

"Vond be őket és meg fogják érteni!" (Konfucius) A fogyasztó aktivizálásának új lehetőségei: a rich media. Lelövi -e a vadász a medvét? Mindegy, csak foglalkozzanak vele! Mindegy, csak benne legyenek! Az involvált fogyasztó magatartása. Ügyfél Érintkezési Pont Menedzsment (CCCP) és feladata.A fogyasztó bevonásának 8 lépcsője (Csordás-Nyírő-Horváth alapján) A közösségi ötletbörze legjobb példái. Elköteleződés és bevonódás: a fogyasztóval való párbeszéd legmagasabb szintjei.

13. Az Élménymarketing

Az élménymarketing születése. Consumer Brand Relationship. Élménypontok feltérképezése. Úton az élménytársadalom felé. Disney. Díjnyertes élmény-kampányok.Az együttes élmény fontossága. Klasszikus üzenetek helyett élmény. Az arousal-szint és az élmény.

14. A Content galaxis

Szövegírásra szakosodott vállalkozók igyekeznek bizonygatni, hogy a tartalommarketing egy új, online technológia. Ez nagyon nem így van. Az alábbi előadás megpróbál rendet tenni és eligazodni a content rendkívül szerteágazó és színes birodalmában, megkísérli a maguk helyén kezelni a napról napra születő új fogalmakat, mint pl. mi a különbség az INBOUND marketing, a NATÍV hirdetés, a BRANDED CONTENT, a LEAD generálás, a SEO, ill. a TARTALOMKÖZPONTÚ reklám közt.

Frissítve: 2016. május

15. A gerillareklám

A gerilla harcmodor. Gerillamarketing ismérvek. Létrejöttének okai. Provokatív, pimasz, szellemes, interaktív... "Privát" gerillareklámok. Az ambient ág. Gerilla kreativitás: a tartalom és forma összecsengése. A flash-mob ág. WOM. Buzz. Astroturfing. Gerilla akciók. Gerilla-like típusú hagyományos reklámok. A gerilla műfaj beillesztése a kampánystratégiába.

Frissítve: 2017. március

16. A vírusreklám és a mémek

WOM internetes sebességgel.. A vírus terjedésének modelljei. A HUB-ok szerepe. Hálózatkutatás és víruskutatás. Vírusfajták. Valódi- és ál- vírusfajták. A leggyorsabban, a leghatékonyabban elterjedt vírusvideók. A hagyományos médiához való viszony. A felerősített buzz: a zsongás. Vírusok és mémek - egybeesésekés különbségek.

17. Itt az Engagement marketing!

18. Társadalmi Célú Reklámok

A társadalmi célú reklám és fajtái. Etikai, jogszabályi háttér.Elrettentés, sokkolás, vagy pozitív példa? Az érzelmi meggyőzés pszichológiája.  Három féle csoport: "NEKED jó!" "NEKI jó!" "NEKÜNK jó!" Mi lehet az "ellenérték"?  A társadalmi célú reklámok fejlődésének rövid története. A profit (az érdekeltség) jelenléte. Sajátos formák: Cause Related Marketing (Ügyhöz, célhoz rendelt promóció) A Médiaunió szerepe. Az ARC kiállítás szerepe.

A társadalmi felelősségvállalás gondolatának megjelenése a kereskedelmi célú reklámokban. A társadalmi "jó" vállalásának felértékelődése. Összeolvadás. Az elkötelező marketing legfontosabb erőforrása. 

 

Frissítve: 2017 május

TERVEZÉS - GYAKORLAT

Gyak.1. A reklám szép új világa

Iránytű 2016. Mi történik mostanában a reklám világban? Pillanatfelvétel a legfontosabb új irányzatokról. Példatár a világ legfrissebb reklám-terméséből, olyanokból,  amelyek a legjellemzőbben mutatják a legdivatosabb megoldásokat és a legsikeresebb  trendeket.

Frissítve: folyamatosan

Gyak.2. A reklámtervezés folyamata

Milyen a "jó" reklám? Eladni, vagy tetszeni? A hatékonyság három mutatója. Gazdasági, kommunikációs és lélektani eredményesség. ROI. Eredmény/ráfordítás. AzEffie zsűrizés módszertana. A Mi-Ho-Ki elv.4C, 6C, 5M - a tervezés alapjai.Megfelelő üzenetek a megfelelő célcsoportnak. Az STP stratégia. A szegmentálás, targetálás és pozícionálás gyakorlati feladatai. 

Frissítve: 2016. november.

Gyak.3. A brieftől a hatásvizsgálatokig

Az ügynökség munkája.Az együttműködés keretei. Összekapcsolódó és elkülönülő munkakörök a megbízó és a kivitelező közt. A brief tartalma. A kreatív stratégia építőkövei. A marketing-, a kommunikációs- a kreatív- és a média- stratégia egymásra épülése.  A kommunikációs formák összehangolása, a logikus sorrend.  A jó brief feltételei: kreativitás,intuíció...a Heinz példáin keresztül.

Frissítve: 2016. jan.

Gyak.4. Szegmentáció

Szegmentáció: az STP stratégia része. Négy feltétel: felmérhetőség, homogenitás, érdemlegesség, elérhetőség. Az INSIGHT fontossága. Az eladás érdekében és a fogyasztó érdekében történő szegmentáció. A szegmentációs módszerek fajtái a célok és feltételek függvényében. Demográfiai szempontrendszer. Életciklus- igény- érték- magatartás- és attitűd alapú szegmentációs módszerek. Esomar. Rogers. 4C. AIO. TGI. VALS. GfK-Tárki. Sinus milliő. A trend alapú szegmentáció. (Törőcsik M.) Új fogyasztói magatartás trendek. A hazai fogyasztói környezet.

Frissítve: 2016. november

Gyak.5. Targeting

A célközönség megszólítása nemzedéki, életkori, gazdaság, vagy kulturális jellemzőik alapján. Az age-, a geo-, a semantic-, a cluster-, a behavioral-, a re- és a predictive- targeting. A precíziós célzás modern eszközei, automatizmusai.A célzás művészete.

Frissítve: 2016. jan.

Gyak.6. Pozicionálás

Harc a vevő fejében elfoglalt helyért . A megkülönböztetés kiiktathatatlan kényszere. USP, UEP. Megkülönböztetés terméktulajdonságok, felhasználás, csoportelvárás, ár-minőség és érzelmi szempontok alapján. Két- és három és sokdimenziós pozíciótérképek. Pozicionálási stratégiák: Át- Újra, és Depozícionálás. Kategóriaváltás.

Frissítve: 2016. jan.