Sasszem

Basta!

...ti, akik ettől a nemzedéktől cserébe csak fikázást, gúnyolást, hülyézést, leöregfaszozást, és a tetejébe még elért érdemeitek pocskondiázását is kapjátok, azt kérdem: MIÉRT TŰRITEK EZT?

Sas István visszaszól Puzsérnak: Na ne má'!

Puzsér Róbert Facebook posztokban arról beszélt, hogy a reklám a démon. Sas István, a legsikeresebb hazai reklámszakember szerint Puzsér nagyon téved. Másfél ezren osztották meg.

Kreatív 2014. január

A hullaöröme - Sas István Kasszás Erzsiről

A tét ugyanis nem csak egy vállalat imázsának a szétkenődése. Azt könnyen túléljük. A reklámipar egészének a megítélése van veszélyben! Hiszen az ilyen „balhé" hozzáadódik a reklám általános presztízsvesztéséhez is. Épp most, amikor szegénynek már szinte nincs miből vesztenie!

Kreatív 2017. március

Sas István: Fogd be!

A reklámadó hatálya alá tartozik a felelős vállalati magatartásról (CSR) szóló kommunikáció is. Sas István reklámszakember publicisztikájában arról ír, mit eredményezhet ez.

Kreatív 2014 augusztus

Visszabeszélőgép - avagy: "Az üzenet Te vagy!"

Új korszak kezdődött a befolyásolók és a befolyásoltak viszonyában. Lassan mintha már megcserélődnének a szerepek. A tömegmédiumok befolyásoló ereje megroppant, a befogadók a digitális forradalom és a web2.0-korszak jóvoltából olyan eszközökhöz jutottak, amelyekkel nagy hatásfokú és azonnali ellencsapást tudnak mérni bármilyen, őket megcélzó kommunikációs kezdeményezésre. Úgy tunik, az Aronson-féle „rábeszélőgép" kora lejárt.

Megjelent: A Médiakutató 2008 őszi számában

Média előre- és hátradőlve

Avagy "BEDŐLÜNK -E" az új típusú médiának? Ugyanis annak befogadásához előre kell hajolnunk. Míg a hyagyományos médiát kényelmesen, hátradőlve is bofogadhatjuk. Izgalmas kísérlet a new media pszichológiai lényegének azonosítására. Az új típusú digitális eszközök (laptop, iped, smartphone, kinect) egyben új típusú médiafogyasztásra késztetnek.

Megjelent: A Médiakutató 2013 nyári számában

Corporate Social Ravaszkodás (Bocs' hogy beszólok)

A szervezet kimutatja felelősségét a társadalomban fellelhető gondok, problémák megoldására- így szól Kotler úr víziója a CSR küldetéséről. De azért, ha valaki a társadalomért vállalt felelősség jelvényét felelőtlenül tűzi ki, azért ki vállalja a felelősséget? 

Megjelent: Mai Piac 2011/3

Sas István: Öreg a nénikéd

"Peched van, hogy öreganyádnak szólítottál!"...nem az a baj, hogy reklám szempontból levegőnek nézik a megtakarítások 65%-át birtokló ötven felettieket. Én inkább azon kesergek, hogy idiótának is nézik őket!

Megjelent: a GfK konferencia mellékletében

 

Én kérek elnézést.

Óriásplakátokon terjengő, szakadt neccharisnyás szégyenfoltok tarkítják városainkat. „Hátsó szándékú” pornóképpel tolakodik közénk az ízlését vesztett bulvárbusiness...

Megjelent: Népszabadság 6/45

"El sem hiszem, hogy ez nem vaj!" (Bocs

Valódi eladási gondolatok helyett csak úgy hemzsegnek a bullshit generátorban előállított hárombetűs angol "izék"mint ROI,POS,CGM,USP,BTL,SOV,CPT,CRM,AFF,TGI,SEO,AST,ROB és tsai. Ma már nem lehet eladni, csak penetrációt növelni, promotálni, kommunikálni, targetálni, kontaktálni, pozicionálni, szekventálni, szegmentálni és valorizálni, na és persze edukálni a vásárlót!

Megjelent: Mai Piac 2010/4

Internet hadosztály a fogyasztóvédelemben

Az első cikk (még 2005-ből!) annak a mindent megrengető változásnak az észrevételéről, amikor a fogyasztók minden eddiginél hatékonyabb új fegyvereket kaptak az internet által. A "many to many" kommunikációs korszakban a kommentek, blogok, panaszfalak óriási támogató erőt jelentenek a fogyasztók érdekeinek újfajta érvényesítésében.

Megjelent: Fogyasztóvédelmi Szemle 2005. március

Hanyas vagy? Akkor mi fél-szavakból...

Negyvenes? Ötvenes? Akkor mi nemcsak fél-szavakból, de fél-jelekből és embléma-töredékekből is megértjük egymást! Akár a tárgyak, a márkák is összegyűjtik és magukba zárják az emlékeket. Micsoda világ tárul ki, ha faggatni kezdjük őket!...
168 óra, 2004/51

Geo-brands

A Pécsi Kesztyű egyáltalán nincs egyedül! Hány hazai márka köszönheti nevét szülőfalujának! És hány nagyszerű pályát befutott márka hirdette szülőfaluja hírét a világban!
Vasárnapi Hírek 2004/11

Az okos, a ravaszés a pimasz... (A kétértelműségről)

...azt állítom: nem kell félni attól, hogy az önszabályozó testületeket gyakran kell összehívni! Hadd vitatkozzanak napestig! Az a félelmetes, ha sosincs dolguk Ahol nem feszegetik a kerítéseket, ott unatkozik a reklámszakma...
Sasszem 05/4

Hozd el anyádat is! (A Sziget szlogenjéről)

...egy milliószor hallott, összetapadt klisé helyett a megszokotthoz és a várakozásához képest hirtelen egy teljesen meglepő, új értelmezés tárul fel előtte.

Az elmúlt évtized legrosszabb reklámfilmjei

A legelső előadás reklámos hallgatóság előtt... Sok-sok évvel ezelőtt...