Konferenciák, Bemutatók
Trollok, fikavitézek Magyarországon
Akik nyereségvágyból elkövetett piszkálódással (esetleg trollkodással) szórakoztatják a közösségi médiában a nagyérdeműt.
Elhangzott az Internet Hungary konferencián, 2017
Corporate Political Responsibility
Itt vannak egy új korszak új reklámjai. A vállalatok egyre bátrabban csúsznak át a társdalmi felelősségvállalásról a politikai állásfoglalás és felelősségvállalás területére.
Elhangzott: a Media Hungary Konferencián 2017 májusban
"Z"aklatott Generáció
Hogyan lehet megszólítani a marketingben a "Z", másnéven "milleniumi", másnéven "nárcisztikus", másnéven "én-telt", másnéven "zaklatott", másnéven "selfie-", másnéven "balfasz" generációt?
Elhangzott: az Extreme Net Youth Marketing Konferencián, 2015. májusban
Vigyázat! Nőből van!
A "női vásárlói agy" nem az érzelmek mozgósításában különbözik a férfiakétól, mint ezt eddig gondoltuk. Egy nő számára sokkal több a "megfelelési kényszer". A női fogyasztóknak anya- feleség- dolgozó- és szex szerepeikben is helyt kell állniuk. A magyar nők számára a felmérések szerint az "önbecsülés" utolsó előtti helyen szerepel az értékek listáján, ahol a családé és a biztonságé a vezető szerep. De vigyázat! Valójában minden nő szenvedélyesen vágyik rá, hogy megbecsüljék, egy kicsit kényeztessék, és finoman "megsimogassák az Egó-ját" !
Elhangzott a Magyar Fogyasztó Fórumon a Keresd a Nőt Konferencián, 2009
Fejetetejére állítani a Maslow piramist?
...avagy hogy lehet alapszükségletté tenni az egészséges táplálkozást? Miközben a kommunikációt számos előítélet és lélektani "görcs" nehezíti. SZORONGÁS: "hogy ami jó, az vagy árt, vagy hízlal, vagy erkölcstelen" FÉLELEM: "hogy ami egészséges, az drága" BIZONYTALANSÁG: "hogy ami drága, az sem biztos, hogy egészséges". Az előadás ezekre a dilemmákra ad gyakorlati tanácsokat többek közt neuromarketinges kutatások felhasználásával.
Elhangzott az Élelmiszerakadémián 2014. márciusban
Jóból is megárt a sokk!
A sokkoló reklám vonzereje a „hulla örömének" jelzett lélektani jelenségben rejlik. A rémületet keltő és taszító jelenségeknek éppoly erős felhívó jellegük van, mint a többi, ösztönökre ható, de kellemesebb ingereknek. Cinikusan azt is mondhatnánk, hogy az izgalmi szintért felelős noradrenalin-igény és a változatosságért felelős dopamin-igény felülkerekedik a nyugalomért felelős szerotonin igényen. Így aztán egy-egy ilyen felkavaró, brutális tartalom sokszor eléri a százmilliós „önkéntes" letöltést is...
Elhangzott az Evolution Konferencián 2015. márciusban
Hősök kora (Tartalommarketing)
"Jaj annak a kornak, amelynek hősökre van szüksége" - mondta Bertld Brecht. A hősök ugyanis mindig bajban születnek. Mekkora a baj mostanában a marketing világában? Szükség van -e hősökre a totális marketing, a kontetnt marketing és más újfajta, veszélyes kűzdőterek terjedésének korszakában?
Elhangzott az Országos Marketing Konferencián 2015 novemberben
Storytelling
A marketingkommunikációban egyre nagyobb lelkesedéssel fordulnak a narrativákban rejlő misztikus erőforrásokhoz. A márkaépítésben is fontos szerepet kapnak a cégek életét bemutató történetmesélések, a reklámokban is megszaporodtak a sztorizó dramaturgiai formák. De még ennél is fontosabb új fejlemény, hogy a hirdetők a fogyasztók nagy csoportjait is igyekeznek bevonni; és saját sztorijuk elmesélésére bízhtatni. A "content marketing"-új világában a tartalom-előállítás egyik legfontosabb forrása lett a történetmesélés.
Elhangzott a Kürt Akadémián 2015. februárban
Luxusáru -e az egészség?
Vajon mikor mondhatjuk el, hogy az egészség megőrzése lesz az alapvető szükséglet, és minden más csak erre épül majd? Nálunk egyenlőre a "betegség piaca" (gyógyszerekkel, műtétekkel, rehabilitációval) háromszor akkora bevételt könyvelhet , mint az "egészség piaca" (egészséges táplálkozással, testmozgási lehetőségekkel és más preventív szolgáltatásokkal). Pedig okos módszerekkel lehetne ezt az arányt szépíteni...
Elhangott: XVII. Országos Egészségügyi Konferencia 2014
Grumpy Cat szigorú pillantása
28 millió lájkolóm, még Magyarországon is másfél millió rajongóm van. Mit tehet velem a média? Még ő is engem ajnároz! Na de hova vezet ez? Vegyétek már észre: érzékeny "Fordulóponthoz" érkeztünk. Az új típusú fogyasztókkal, (és médiafogyasztókkal) a prosumerekkel már másképp kell bánni! Én megmondom nektek hogyan!...
Elhangzott Internethungary, Siófok 2013 október
Az vagy, amit felteszel
Kedvenc csoportom kedvéért tettem fel : )
Élménybeszámoló az élménymarketingről
Hogyan lehet megszelidíteni az új típusú fogyasztót, a prosumert, aki egyre nagyobb ellenszolgáltatást vár figyelme és részvétele ellenében? Erre a dilemmára ad választ az új marketing új ABC-je: "A" mint adni, "B" mint bevonni és "C" mint célozni....
Elhangzott: Marketingkonferencia 2013
A bársonyos forradalom és a fogyasztói hatalomátvétel
Az előadásból megtudhatod,
- hogy a kreativitás nemcsak a kreatívok kiváltsága, hanem a marketingmunka teljes keresztmetszetében szükség van rá; a termék kitalálásától a médiatervezésig.
- hogy bársonyos forradalom zajlik a marketingben. Amit tavaly tanultál, azt ma már nyugodtan a kukába dobhatod! (De még az is lehet, hogy rögtön ki is veheted onnan!)
- hogy a „fogyasztói hatalomátvétel” korszakában talán még lehet valamit a hagyományos befolyásolók eszközeiből átmenteni. De jobb, ha a komputer előtt ülő kamaszgyereked szobájában gondolod újra a marketingkommunikáció alapjait.
- hogy a web2 korszakában hogyan válunk mindannyian „prosumerek”-ké. Hogy az mi? Hát ez az! Ezt is meg kéne együtt tanulnunk…!
Elhangzott: III. Marketingtorta, 2009
Kognitív disszonanciát adunk veszünk
Igaz, hogy a reklám azonnal lecsap bármilyen bennünk lakozó bizonytalanságra, rejtett vágyra, vagy félelemre. Az is igaz, hogy szívesen „gyárt” ilyeneket, hogy aztán grál-lovagként segítsen a feloldásukban. A fogyasztó rábeszélésénél mindig „jól jön” egy kis társadalmi, vagy egyéni beilleszkedési probléma, szexuális tabu, életstílus krízis, vagy akut szerepzavar. Ahhoz, hogy csökkenthesse, a reklámnak először gerjesztenie kell a disszonanciát.
Elhangzott: Pszinapszis 2008
Hazudik-e a reklám?
A reklám nem hazudik és nem mond igazat. A reklámnak saját különbejáratú kódrendszere van és csak korlátozott helyeken, korlátozott szabadsággal és célokkal manipulál. Miközben bravúrosan kihasználja a megtévesztés elmélet minden lehetőségét, hihetetlen ötletességgel segít az önmegvalósításban és titkos vágyaink felfedezésében.
Elhangzott 2008 márciusi Mesterkurzuson, Popper Péter, Müller Péter, A.J.Christian és Dr. Mérő László előadásaival
...megjelent könyvalakban a Hazugság, Önámítás, Érdek c. kötetben.
Élvezet válság idején
A kereskedők és a reklámosok rettegnek a válság drámai következményeitől. A tűzoltás izgalmai közt nem veszik észre azokat a fénylő lehetőségeket, amelyeket előnyökre is lehet konvertálni. "Bajban mutatkozik meg az igaz barát" - mondja a közmondás, és bizony ilyenkor lehet legjobban egy hosszútávú márkahűség alapjait is megteremteni. Ötletekkel minden rossznak meg lehet találni a jó oldalát is. Amikor például a fogyasztók lemondanak hosszútávú beruházásaikról, akkor szívesen ellensúlyozzák bánatukat "apró örömökkel". Ilyenkor felértékelődik egy finom csoki, egy márkás ital, vagy egy különleges delikatess szerepe, és igen: lehet élvezetre is lelni a válságban!
Elhangzott az Élelmiszer Konferencián, Balatonfüreden.2009
A Plakátnő – A Nők Iskolájában
Hogyan hatnak egy hétköznapi nőre a reklám által felkínált nőideálok? Honnan tudnánk? Hiszen minden nőben egyszerre négyféle Én is harcol az érvényesülésért. A Valós Én, a Képzelt Én, az Ideális Én és a Vágyálom Én. Melyiket szólítsuk meg? És mi van akkor, ha ezek az Én-ek konfliktusba keverednek egymással?
Elhangzott a Feldmár Institut: Nők Iskolája előadássorozatában Feldmár András, Csernus Imre, Gordon Agáta és dr. Virág György előadásaival)
Tudnak–e disztingválni? A reklám hatása a gyerekekre
Nagy hibát követ el, aki az életkori sajátosságok figyelembe vétele nélkül akarja „megvédeni” a gyerekeket a reklám hatásaitól. Mikor tanul meg a gyerek disztingválni a valódi világ és a média világ közt? Nem csak a reklám hatása a gyerekre fontos, hanem a gyerekek hatása a reklámra is!
Elhangzott a IV. Nemzetközi Médiakonferencián, Balatonlellén
Gerilla-párbaj (Papp Váry Árpáddal a vírusfilmekről)
Két főiskolai tanár „párbajozik”. Csípőből előrántott gerillafilmekkel, és izgalmas példákkal igazolják álláspontjukat, hogy vajon – mi is valójában a gerillamarketing, igaz–e, hogy mindig olcsó, mindig hatásos, mindig provokatív, mindig spontán…és vajon ki fog nyerni a hagyományos és gerilla reklámok küzdelmében...?
Elhangzott a 9. Reklámkonferencián a „Napernyő, vagy esernyő” szekcióban
Klímaváltozás a reklámban
A reklámokat már elérte a klímakatasztrófa szele. Magát a reklámot még nem. Hogy valami történni fog, az biztos, csak azt nem tudjuk mikor. Forgószelek közelednek a médiapiac felé. Zsugorodik a Marconi galaxis. Alapjaiban változik a kommunikáció légköre. Kiszáradás fenyegeti a kreativitás zöld tartalékait. Az izgalom és nyugalom motivációs tengerein dagály közeleg. A fogyasztó is nyugtalan, egyre kiszámíthatatlanabb, és mire felébredünk, már nem ott van, ahol volt. A reklámosoknak (is!) sürgősen meg kell ismerkedniük az új kulcsfogalommal: a bifurkációval. Mostantól egyszerre kell készülni hidegre és melegre. Minimum két stratégiának kell bevetésre készen kéznél lennie, és érdemes folyamatosan foltozgatni a lyukakat védekező pajzsunkon. És akkor nem lesz semmi baj!
Elhangzott: az MRSz Konferencia plenáris nyitóelőadásán (2007)
Eladó trükkök - Manipuláció a reklámban és a politikában
Az elmúlt időszakban olyan befolyásolási technikákat tökéletesítettek a marketingkommunikációban, amelyre a politikai propagandra képviselői is „vevőnek” mutatkoznak.
Elhangzott a 7. Országos Diplomataképző Konferencián Győrben
A keszonbetegségről. A társadalom alkalmazkodási zavarai a fogyasztásban
A magyar fogyasztó 30 év alatt akkora utat járt be, mint nyugati társai 100 év alatt. Milyen félelmeket, traumákat és alkalmazkodási zavarokat okozott neki a mélyből hirtelen a felszínre emelkedni?
Elhangzott a ...Piackutató Konferencián (2007)
A gerillák már a spájzban vannak
Néhány éve még a fogalmat sem ismertük. Ma már a kampányok 15-20%-a kifejezetten ilyen eszközökre épül. A gerilla-marketing.lap.hu internetes oldal több mint száz újabb weboldalra irányít át, ahonnan az új marketinges harcművészet hihetetlenül gazdag tárháza bontakozik ki. A nagy reklám- és médiaügynökségeknél is „már a spájzban vannak” a gerillareklám elkötelezett harcosai, sorukra várva, hogy aztán segítsék (vagy aláássák?) gazdájuk jövőjét...
Elhangzott: Reklámkonferencia, Eger 2006
Az önző én elcsábítása - A befolyásolás titkai a társadalmi célú reklámoknál
Az ember önző lény, még génjeiben is az. Ezért a társadalmi célú reklámokban sem lehet kizárólag önzetlenségre építeni. Meg kell találni azokat az elvont értékeket, amelyeket a jó tett helyébe csereként fel lehet ajánlani...
Elhangzott a Civilkomp Konferenciáján a Parlamentben 2006-ban
Hanyas vagy?
Elhangzott: Superbrands Ünnepi Díjkiosztón (2004 dec.30)
Mítoszok nyomában - Deutsche Werbung
Elhangzott a Goethe Institut Reklámtörténeti Kiállításának megnyitóján
